حال معلم و دانشآموزانی که از مدرسه چیزی بلد نیستند!
یک معلم ابتدایی با اشاره به ترس برخی دانشآموزان از آموزش حضوری پس از دو سال آموزش در منزل و خانواده در دوران شیوع کرونا، برای نحوه برخورد با دانشآموزان در سال تحصیلی جدید توصیههایی ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری ایران شاد؛ سیدمحمود موسوی : با اشاره به چالشهای آموزش مجازی و تضعیف
یک معلم ابتدایی با اشاره به ترس برخی دانشآموزان از آموزش حضوری پس از دو سال آموزش در منزل و خانواده در دوران شیوع کرونا، برای نحوه برخورد با دانشآموزان در سال تحصیلی جدید توصیههایی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری ایران شاد؛ سیدمحمود موسوی : با اشاره به چالشهای آموزش مجازی و تضعیف پایه دانشآموزان در دوران شیوع کرونا در دو سال گذشته، اظهار کرد: تدریس مجازی مزایا و مشکلاتی به همراه داشت و گاهی برای دانشآموزانی که پدر و مادر کم سواد یا بی سواد داشتند، نامفهوم بود. فهماندن یا تدریس مجازی برای کودکانی که در این خانوادهها بودند کار سختی بود و این روش تدریس در واقع هیچ سودی برای آنها نداشت و در نتیجه با دانشآموزانی با پایه بسیار ضعیف روبهرو بودیم.
وی افزود: از طرف دیگر، مشکل بودن تدریس مجازی برای دانشآموزان بی بضاعت از آن جهت بود که گوشی هوشمند در دسترس نداشتند تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند.
این معلم دوره ابتدایی مدارس خوزستان گفت: اما مزایای تدریس مجازی معمولا برای دانشآموزانی بود که پایه قوی داشتند و پدر و مادر با سواد بودند و میتوانستند به کودک خود در انتقال مطالب درسی کمک کنند. عموما دانشآموزانی که در خانوادههایی با سطح سواد بالا هستند، دانشآموزانی قوی و با پایه تحصیلی خوب هستند.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید که آموزش مجازی به آموزش صددرصد حضوری تغییر پیدا کرده، دانشآموزانی که از قبل و با توجه به شرایط دو سال گذشته، دارای پایه تحصیلی قوی هستند بسیار موفقتر از دانشآموزانی هستند که پایه تحصیلی ضعیفی دارند.
موسوی با اشاره به چند توصیه برای معلمان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو تاکید کرد: با توجه به بازگشایی کامل مدارس از هفته آینده، به معلمان توصیه میشود که با دانشآموزان به گونهای برخورد کنند که از وضعیت پیش آمده و آموزش حضوری هراسی نداشته باشند و احساس امنیت کنند. مخصوصا کلاس اولیها و دانشآموزان کلاس دومی و سومی که تاکنون وارد مدرسه نشدهاند و با فضای مدرسه، معلم و تخته سیاه آشنا نیستند و حالا باید دوری خانواده را نیز تحمل کنند.
وی ادامه داد: البته حضوری شدن آموزش برای دانشآموزان پایههای دیگر که پایه تحصیلی ضعیفی دارند نیز میتواند سخت باشد بنابراین باید شرایط این دانشآموزان را نیز در نظر گرفت.
این معلم دوره ابتدایی مدارس خوزستان بیان کرد: دانشآموز در دوره کرونا عموما در منزل بود و وقت خود را با خانواده و والدین میگذراند این در حالی است که از این به بعد وقت خود را در مدرسه و تنها با معلم و همکلاسی میگذراند. پس با توجه به این شرایط معلم باید به شیوه اخلاق و رفتار خود با دانشآموز اهمیت بدهد تا به سمت آموزش حضوری سوق داده و به آن ترغیب شود.
موسوی با اشاره به چالشهای جدید دانشآموزان بعد از دو سال بازگشایی مدارس، عنوان کرد: در دو سال آموزش مجازی دانشآموز درس را با کمک والدین یاد میگرفت و خانواده در آموزش و رفع اشکلات درسی کودک خود سهم بسزایی داشت اما دانشآموز در آموزش حضوری باید به خود فشار بیاورد و خود مطالب درسی را با کمک معلم یاد بگیرد و این ترسی است که در دانشآموز به وجود آمده است.
وی در پایان با اشاره به ترس برخی دانش آموزان از آموزش حضوری گفت: دانشآموزان میپندارند که حالا بدون کمک والدین و بدون تقلب، چیزی بلد نیستیم و بدون کمک خانواده درس خواندن سخت است و در نهایت هر چه داریم از تقلب و خانواده داریم!
برچسب ها :اخبار خوزستان ، ایران شاد ، پایگاه خبری ایران شاد ، چالشهای آموزش مجازی ، خبر روز ، دانش آموزان ، سید محمود موسوی ، معلمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰