کد خبر : 8281
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 ژوئن 2024 - 18:16
-

وزیر نفت در نشست هیئت دولت: ارائه آمار و ارقام نادرست درباره تولید و صادرات نفت اجحاف در حق دولت شهید رئیسی است

وزیر نفت در نشست هیئت دولت: ارائه آمار و ارقام نادرست درباره تولید و صادرات نفت اجحاف در حق دولت شهید رئیسی است

وزیر نفت ارائه آمار و ارقام نادرست درباره تولید و صادرات نفت را اجحاف در حق دولت شهید رئیسی دانست و گفت: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز که در سال ۹۷ منفی ۱۴ درصد و در سال ۹۸ منفی ۳۵ درصد بوده است، در حالی که طی دوران فعالیت دولت سیزدهم و در سال

وزیر نفت ارائه آمار و ارقام نادرست درباره تولید و صادرات نفت را اجحاف در حق دولت شهید رئیسی دانست و گفت: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز که در سال ۹۷ منفی ۱۴ درصد و در سال ۹۸ منفی ۳۵ درصد بوده است، در حالی که طی دوران فعالیت دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۱ این ارقام به ۱۰.۵درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۳درصد رسید.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایران شاد ، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ششم تیر) در نشست هیئت دولت با اشاره به پاره‌ای از سخنان مطرح شده در روزهای گذشته درباره تولید و صادرات نفت، اظهار کرد: ارائه این آمار و ارقام نادرست از طرف دولت‌مردان پیشین اجحاف در حق شهید رئیسی و دولت مردمی است.

وی افزود: میانگین تولید روزانه نفت در سال ۱۳۹۸، ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه و در سال ۱۳۹۹، ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه بوده است که اکنون و در سال ۱۴۰۳ به فضل الهی، میانگین تولید نفت را به ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه در روز رسانده‌ایم. ضمن اینکه در آن سال‌ها از همین میانگین تولید روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه، بخش قابل‌توجهی نیز در مخازن ذخیره‌سازی روی دریا و خشکی ذخیره می‌شده است.

وزیر نفت گفت: درباره صادرات نیز در سال ۹۸، کل آمار صادرات نفت خام (بدون احتساب فرآورده‌ها)، حدود ۱۸۰ میلیون بشکه بوده که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۵۶۵ میلیون بشکه رسیده است. صادرات نفت در مقاطعی از جمله در فروردین ۱۳۹۹ روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه بوده است.

اوجی درباره آمار معادل دلاری صادرات نفت خام و میعانات گازی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز تصریح کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ارزش صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور تقریبا ۱۰ میلیارد دلار بوده که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۳۶ میلیارد دلار رسیده، بر این اساس مجموع ارزش صادرات نفت خام و میعانات گازی در دو سال ۹۸ و ۹۹ معادل ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری صادرات گاز مایع (ال‌پی‌جی) و رسیدن حجم آن از ۳ میلیون تن به ۶ میلیون تن در سال افزود: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز نیز که در سال ۹۷ منفی ۱۴ درصد و در سال ۹۸ منفی ۳۵ درصد بوده، در دولت شهید رئیسی در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۵ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۳ درصد رسید.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تشکر از همکاری وزیران نفت و صنعت، معدن و تجارت برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها گفت: با حمایت‌های وزیر نفت و تأمین منابع از محل مسئولیت‌های اجتماعی این وزارتخانه و با حمایت‌ها و پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، گام‌های مؤثری برای تأمین و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور برداشته شده است که نتایج این نگاه وزیران نفت و صمت به علم و فناوری و حمایت از فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها، در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری نیز که ریاست این نشست را به عهده داشت با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی وزیران دولت سیزدهم از جمله وزیر نفت، اظهار کرد: در این دولت در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های زیربنایی کارهای بسیار بزرگی انجام شده که باید به شکل مناسب به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

آرشیو